Okulca | Yazılı Soruları,Konu Anlatımları

14 Mayıs 2009 Perşembe

Dünyayı nasıl takip ediyorsunuz?

Bu sıradan bir Pazar sabahı benim için. Bir tek şey dışında. Apartman görevlisi, yalnızca haftasonları aldırdığımız gazeteyi bu sabah kapıya bırakmamış.

Haftasonları internetle olan ilişkimi azaltmaya, ailemle ve dostlarımla zaman geçirmeye çalışıyorum. Bunu tam anlamıyla becerebildiğimi söyleyemem ama en azından haftasonları haber sitelerine göz atmıyorum, onun yerine apartman görevlisinin kapıya bıraktığı gazeteyi okuyorum. Cumartesi sabahları gazetedeki çoğu haber tanıdık oluyor benim için. Hürriyet’in birçok haberi, ofiste olduğum bir önceki gün Hurriyet.com.tr’de yer almış oluyor örneğin… Gazetenin haftasonu eklerinde yer alan röportajlar, müzik ve yemek gibi farklı konulardaki yazıları sadece kağıt üzerinde okuyorum. Nedense ilgimi çeken bir sanatçının, grubun ya da yazarın röportajını kağıt üzerinde okumayı daha çok seviyorum. Cumartesi günleri haberleri internetten okumadığımdan Pazar günü kapıya gelen gazete az da olsa “haber getirme” niteliği de atşıyor benim için.

Şimdi dönelim haftaiçi dünyayı nasıl takip ettiğime. NTVMSNBC.com ve Hurriyet.com.tr gibi birkaç siteye yaklaşık ikişer saatlik aralıklarla göz atıyorum. İşimle ilgili takip etmem gereken hemen herşeyse FriendFeed üzerinden ulaşıyor bana. TechCrunch‘ta yayınlanan yeni yazıları Michael Arrington‘u takip ettiğim için, Google’daki gelişmeleri Matt Cutts‘ı takip ettiğim için neredeyse anlık olarak görebiliyorum. İnternet sektöründeki önemli isimlerin FriendFeed kullanıcısı olması neredeyse benim çalışma biçimimi değiştirdi diyebilirim.

Google’ın arama kalitesini artırmak üzere çalışan Webspam takımının başındaki isim olan Matt Cutts, günün ortasında birden şöyle bir giriş yapabiliyor FriendFeed’e: “Şimdi Chrome’cuların yanındayım. Bana Chrome’un yeni tam ekran özelliğini gösterdiler. Gerçekten çok etkileyici.”
Bu noktada ben de haberi şirketin içinden almış oluyorum. Yanlış hatırlamıyorsam Google’ın benzer resim arama özelliğini de ilk kez Matt Cutts’tan duymuştum yine FriendFeed marifetiyle.

Benzer şekilde Türkiye’de internet sektörünün önemli isimleri de FriendFeed üzerinde çok değerli paylaşımlarda bulunuyorlar. Örneğin Ersan Özer Timsah.com’un ziyaretçisinin 13 ayda beş katı arttığını (yaklaşık 80 bin tekil ziyaretçi/gün gibi bir noktaya gelmiş) söylüyor ve ziyaretçi sayısını gösteren raporun ekran görüntüsünü yapıştırıveriyor FriendFeed’e…

Elbette farklı sektörler için FriendFeed bu kadar verimli bir haber kaynağı olmayabilir. Ama benim için artık gerçekten çok değerli. Dünyayı takip etmenin en eğlenceli ve etkileşimli yollarından biri.

Dünyayı sıkı takip etmek gerek. Çünkü dönüyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder